Followers

Thursday, March 5, 2015

Kenapa Ramai Wanita Sukakan Zinc Complex?



Antara perkara yang paling ditakuti oleh para wanita ialah bila muka ditumbuhi jerawat. Apatah lagi jerawat yang besar dan bernanah pula tu! Erk.. Kita biasa dengar vitamin untuk kulit seperti Vitamin C, Vitamin E dan B complex kan. Tak dinafikan vitamin-vitamin ni memang sangat bagus untuk dapatkan kulit yang flawless. Tapi, kita perlu juga tengok punca pertumbuhan jerawat itu. Kerana untuk sesetengah keadaan, Zinc Complex sangat membantu untuk atasi masalah jerawat batu! Jom baca testimoni mereka yang dah alaminya..



Ha, berita baik kan untuk anda yang mengalami masalah kulit berjerawat. So, nak tau jugak apa peranan Zinc dalam mengatasi masalah jerawat?

Bagaimana Zinc Membantu Atasi Masalah Jerawat?

BAGAIMANA ZINC MEMBANTU MASALAH JERAWAT

  • Zinc mengawal penghasilan minyak pada kulit.
  • Zinc bersifat anti-inflamasi (mempunyai ciri-ciri anti-radang) - membantu mengurangkan kerengsaan kulit akibat jerawat.
  • Zinc bertindak sebagai 'immune booster' - membantu tubuh melawan bakteria yang menyebabkan jerawat (Propionibacterium acnes)
  • Zinc diperlukan oleh tubuh untuk membantu dalam pemprosesan vitamin A and E, yang mana kedua-duanya juga turut membantu tubuh melawan jerawat. Gabunga Zinc + Vitamin A + Vitamin E ini membantu tubuh mengawal hormon. Hormon yang tidak stabil boleh mengakibatkan pengeluaran minyak berlebihan pada kulit.
  • Zinc juga membantu dalam pertumbuhan tisu supaya kulit sentiasa segar.
  • Zinc terlibat dalam sistesis protein dan pembentukan kolagen dalam badan. Kedua-duanya penting untuk mengekalkan kulit yang sihat dan mengawal pengeluaran minyak secara normal
 Sumber: SayangkanDiri

Kenapa Anda Perlu PILIH Zinc Complex Shaklee?

Ciri-ciri:

  • membekalkan zink yang sangat penting dalam memelihara kesihatan secara keseluruhan yang membantu metabolisme karbohidrat. lemak dan protein.
  • juga mengandungi kalsium yang penting untuk fungsi asas tubuh terutama sekali otot dan saraf.
  • juga mengandungi alfalfa (Medicago sativa) - individu dengan systemic lupus erythematousus perlu mendapatkan nasihat doktor sebelum menggunakan produk ini.
  • bebas gluten.
  • tidak mengandungi perisa, pemanis, pewarna dan pengawet tiruan.

Keistimewaan (Shaklee Difference):

  • 1 tablet membekalkan 100% keperluan zink harian tubuh.
  • formulasi zinc gluconate yang tinggi bioavailabiliti (dalam alfalfa).
  • formula vegetarian.
  • bebas gluten.

Kandungan (1 tablet):

  • Kalsium (sebagai dicalcium phosphate) sebanyak 120mg yang membekalkan 12% nilai keperluan harian.
  • Zink (sebagai zinc gluconate) sebanyak 15mg yang membekalkan 100% nilai keperluan harian.
Kredit: leekamalia
** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Berminat untuk jana pendapatan melalui biz Shaklee, ataupun untuk dapatkan vitamin Shaklee? Hubungi saya segera!

Aini Hayati Luey
ID Shaklee: 852412
sms/whatsapp: 012-2897359

COD sekitar Putrajaya, Desa Pinggiran Putra, Cyberjaya, Bangi; Pengeposan ke seluruh Malaysia!
Klik SINI untuk senarai pengedar Shaklee berdekatan anda!

1 comment:

yatie said...

huhuhuhu...skang memang muka tgh berjerawat! Mujur ada zinc kat umah, boleh la makan untuk hilangkan jerawat degil ni!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...