Followers

Saturday, August 23, 2014

Shaklee Efffect: Betul ke GLA Complex Tingkatkan Kesuburan?

Salam,

Semasa menyusukan Fikry dulu, seingat saya lebih 2 tahun saya tak didatangi cik P. Saya memang tak kisah pun cik P tak mai sebab tak de intention utk tambah anak dalam tempoh tersebut. Dan berdasarkan ilmu yg ada, saya pun tak risau bila cik P tak menjenguk memandangkan saya masih menyusukan pada waktu tu.. Tapi ini bergantung juga pada tubuh masing-masing. Ada yg memang exclusively breastfeeding anak pun, dah period semula seawal selepas pantang. Saya sendiri takdelah fully bfeed dalam tempoh 2 tahun tu. 

Tapi ni nak cerita. Dek kerana dipengaruhi oleh pelbagai kebaikan GLA Complex Shaklee utk kulit kita, maka saya telah terjebak mengkonsumasinya! Niat di hati nak dapatkan khasiat GLA yg bagus utk masalah ekzema. Tup-tup dapat khasiat lain juga. Di mana, cukup sebulan (ke sebotol?) saya consume GLA, cik P pun datang. Dan tak lama selepas itu, dia (Cik P) tak datang-datang lagi. huahauahua... Tahniah! Anda disahkan mengandung. :p Jadi, bolehlah kalau nak kata Adnin tu adalah hasil #shakleeeffect dengan izinNya.

Ya, GLA boleh memberi berita gembira kepada anda.. Tapi jangan tak tahu.. Ada yang SERIK ambil GLA ni. Sebab niat nak hilangkan jeragat di wajah selepas habis pantang. Tengok-tengok dah lekat sorang lagi... Alhamdulillah la kan.. Itu rezeki Allah nak bagi :) Hehe.. yang pasti orang tu takut nak amik GLA lagi lepas ni... ;p (bukan kisah saya)

Kalau nak tahu bagaimana GLA Complex membantu meningkatkan tahap kesuburan seseorang, boleh baca entry ini.


Secara ringkasnya kelebihan GLA Complex Shaklee:

1. Bahan Asid linoleik Gama (GLA) hanya boleh didapati daripada 3 tumbuhan (bijiran):-
  • Evening Primerose Oil
  • Blackcurrant
  • Borage – minyak tertinggi 2x ganda dari primrose & 50% lebih tinggi dari blackcurrant
2. Badan boleh membina GLAnya sendiri dengan menukarkan asid linoleik yang didapati secara semulajadi dalam minyak sayuran tetapi faktor-faktor seperti tekanan, penuaan, penyakit & pengambilan alkohol boleh menggangu proses penukaran tersebut. Oleh itu pemakanan tambahan GLA sangat di syorkan bagi memastikan tubuh mempunyai bekalan binaan yang mencukupi untuk postaglandin

3. Diuji secara klinikal untuk bioavailabiliti, serapan & gabungan ke dalam sel & tisu

4. Dari biji borage, sumber semulajadi yang paling pekat asid linoleik gama

5.Setiap kapsul mengandungi 90 mg asid linoleik gama, 216 mg asid linoleik & 15 IU vitamin E

6.Dilindungi oleh Shaklee Guard – sistem anti–oksida semulajadi dipaten secara eksklusif bagi memastikan kestabilan dan kesegaran  



Jom kongsikan kisah #shakeleeeffectoog anda. 

Berminat untuk jana pendapatan melalui biz Shaklee, ataupun untuk dapatkan vitamin Shaklee? Hubungi saya segera!

Aini Hayati Luey
ID Shaklee: 852412
sms/whatsapp: 012-2897359

COD sekitar Putrajaya, Desa Pinggiran Putra, Cyberjaya, Bangi; Pengeposan ke seluruh Malaysia!
Klik SINI untuk senarai pengedar Shaklee berdekatan anda!

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

1 comment:

NinaAz said...

ada gla kat dappur. tkt aih nak telan. heeeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...