Followers

Tuesday, April 29, 2014

Tips Tingkatkan Motivasi Penyusuan di Kala Anak Berumur 1 Tahun (Tips #2)

Sambungan daripada entri INI, saya kongsikan pula tips #2 ya ;)

Umum tahu terlalu banyak kebaikan penyusuan susu ibu kepada ibu, apatah lagi kepada si anak. 

Merujuk kepada tajuk di atas, saya nak kongsikan satu kebaikan menyusu yang menguatkan azam saya untuk teruskan penyusuan selama mungkin. 

Kebaikan yg saya maksudkan ialah, bila Adnin tak sihat, saya akan pertingkatkan pengambilan suplemen kerana khasiat daripada pemakanan saya dapat disalurkan kepada Adnin melalui susu saya. Maklumlah, kanak-kanak yang belum berumur 1 tahun tidak digalakkan mengambil sebarang ubatan, especially ubat batuk @ selesema. Malah vitamin pun bila dah umur setahun, baru doktor akan prescribe sekiranya perlu.

Setakat hari ini, saya tidak pernah lagi berikan Adnin ubat (drugs), kecuali  ubat demam. Sebaliknya jika Adnin batuk atau selesema, saya sendiri akan tingkatkan pengambilan Omegaguard, vitamin C, dan sebagainya. Alhamdulillah, setakat ni.. cepat atau lambat, Adnin akan pulih dengan sendirinya.

Inilah antara perkara paling best bila kita menyusu si kecil. Ibu dapat bantu perbaiki kesihatan anak secara tidak langsung, melalui pemakanan ibu. RUGI besar kalau kita tak teruskan penyusuan selama yang boleh kan?

Omega juga adalah vitamin kegemaran Fikry. Seawal 1+ tahun dia dah mula consume. Kunyah mcm chewing gum jer!

So, bagi ibu-ibu yang hampir give up tu, kuatkan semangat balik. Fikirkan kesihatan anak yang disusui. 2 tahun tu tidaklah lama mana.. Once it's over, it's OVER! Jika perlukan bantuan suplemen, boleh hubungi saya ;)

Hubungi saya untuk dapatkan vitamin Shaklee anda:
Aini Hayati Luey
ID Shaklee: 852412
sms/whatsapp: 012-2897359

COD sekitar Putrajaya; Pengeposan ke seluruh Malaysia!
Klik SINI untuk senarai pengedar Shaklee berdekatan anda!

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...