Followers

Thursday, April 24, 2014

Tips Kekalkan Momentum Mengepam di Kala Anak Berumur 1 Tahun (Tips #1)

Wah .. Tips #1 lagi tu.. nantikan Tips-tips seterusnya ;)
---
Semangat untuk teruskan misi penyusuan ni biasalah.. Ada masa naik, ada masa turun. Apatah lagi kalau perjalanan penyusuan dah masuk 1 tahun macam saya ni (alasan..) kikih..So saya nak share satu tips untuk kekalkan semangat berkobar-kobar tu ya.


Tipsnya ialah... Sila buat jadual mengepam! Boleh buat sendiri je jadual ni. Letak TARKIH/ HARI, SESI KE BERAPA, JAM BERAPA, DAN AMAUN HASIL PERAHAN. Lagi best sediakan juga ruang NOTA di hujungnya. So bolehlah catat sikit apa yang ibu makan untuk hari itu..Ada skip vitamin Shaklee ke tak..ha.. Senang nak buat post-mortem. Kenapa hari sekian-sekian hasilnya lebih meriah dan sebagainya. 

Hari ni baru masuk hari ke-2 saya catatkan hasil perahan saya. hehe..Setelah sekian lama tak pam di awal pagi, kini mulakan balik amalan yang mulia ini. So redha je lah dgn hasil 1 oz tu. InsyaAllah, akan bertambah dari semasa ke semasa. Janji konsisten (sedapkan hati sendiri ;p)

So, ibu-ibu .. jom catat hasil perahan anda dalam jadual yg tersusun. Bila tengok balik hasil yg kita perolehi, secara tak langsung kita akan jadi lebih bersemangat utk teruskan misi ini! 

Boleh hubungi saya atau pengedar Shaklee berdekatan anda(klik) untuk info lanjut dan konsultasi. Kami sedia membantu anda dapatkan Shaklee mengikut bajet dan tahap kesihatan anda.

Hubungi saya untuk dapatkan vitamin Shaklee anda:
Aini Hayati Luey
ID Shaklee: 852412
sms/whatsapp: 012-2897359

COD sekitar Putrajaya; Pengeposan ke seluruh Malaysia!

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...