Followers

Tuesday, March 11, 2014

Garlic Complex sebagai Antibiotik Semulajadi

Assalamualaikum,



"Garlic terkenal dengan gelaran natural antibiotik kerana ia tidak mematikan bacteria baik seperti mana chemical antibiotic. Garlic juga bersifat antibacterial, antiviral dan antiparasit yang membantu mencegah dan mengurangkan kesan jangkitan."

Saya sangat sukakan Garlic Complex kerana ia terbukti mampu mengurangkan kegatalan yg saya alami disebabkan masalah resdung/alergi/ekzema. Kegatalan yang saya alami di pergelangan kaki saya mula 'aktif' semasa mengandungkan Adnin. Biasanya saya amalkan alfalfa, namun disebabkan ibu mengandung tak digalakkan untuk ambil alfalfa, maka saya terpaksa bertahan sehinggalah saya bersalin. Namun selepas bersalin, saya cuba amalkan balik alfalfa, tapi kegatalan itu masih tidak berkurang. Malah pernah satu ketika berlaku infection hingga bernanah buku lali saya!

Pada satu hari saya dapat satu tips daripada seorang sahabat Shaklee untuk amalkan Garlic Complex dan Zinc Complex jika hadapi masalah jerawat akibat alergi (resdung). Pada hemat saya, alergi yg saya hadapi ni pastinya ada kaitan dgn syor beliau. Hasilnya, alhamdulillah!! Saya suka sangat... Walaupun kegatalan itu tak hilang 100% lagi. Tapi saya boleh katakan ia berkurang sebanyak 80%. Selain konsisten dua suplemen itu, saya juga teruskan pengambilan Vitalea, Vita-C sustain Release dan alfalfa. 

Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.  Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan.  Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. *
Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih.  
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 
Selain Nutriferon yang sangat bagus sebagai antibiotik semulajadi, bagi anda yang mempunyai tight budget, saya syorkan untuk cuba Garlic Complex Shaklee!!

Hubungi saya untuk dapatkan vitamin Shaklee anda:
Aini Hayati Luey
ID Shaklee: 852412
sms/whatsapp: 012-2897359

COD sekitar Putrajaya; Pengeposan ke seluruh Malaysia!

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...