Followers

Tuesday, February 11, 2014

Gabungan Vitamin E dan ESP bantu atasi kulit berminyak, tiada lagi jerawat dan parut!

Bismillah...


Mesti tak suka kan kalau kulit muka berminyak dan berkilat. 1 km orang dah silau. Kalau glowing sebab berseri-seri takpe la jugak. hehe..

So, jika anda ada masalah seperti pengguna di atas, apa kata cuba amalkan ESP dan Vitamin E Shaklee. Kita recall kebaikan kedua-dua produk ini, terutamanya untuk keremajaan kulit ;)

Kebaikan dan Kelebihan ESP
  • Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit.
  •  Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan, 
  • Memberi ton warna kulit yang sekata
  • Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu
  • Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)
  • Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
  • Bertindak sebagai antioksidan
  • Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua
  • Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones
  • Membantu pembentukan sel-sel baru.

Perbezaan ESP dengan soya lain

1. Dihasilkan daripada soya non-GMO (selamat dari risiko toksin)
2. mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan
3. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
4. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya
5. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone
6. Rendah lemak, tanpa kolestrol
7. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi

Kelebihan Vitamin E
  • Memelihara kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel (bersifat antioksida)
  • Melindungi dan mencegah kerosakan sel, menghaluskan dan mencerahkan kulit
  • Mempercepatkan proses pemulihan kulit,bagus untuk mereka yang mempunyai kulit kering
  • Berupaya mengawal kandungan minyak dalam kulit
  • Berupaya mengurangkan kesan jeragat yang ada pada kulit serta menghilangkan parut-parut
  • Anti penuaan – 1 kapsul vitamin E sehari dapat memperlambat penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan. Ia mampu mengembalikan tekstur kulit dan tona wajah
  • Melancarkan peredaran darah

Kebaikan  Grape Seed Extract Yang Terdapat Dalam Vitamin E Shaklee

1) Mengandungi antioksidan: membaiki peredaran darah dalam badan, menjadikan wajah berseri dan tak kusam, secara tak langsung, kulit bersih dari jerawat dan jeragat

2) Melambatkan proses penuaan. Jadi sesiapa yang amalkannya akan awet muda la lepas makan Vitamin E ni secara berterusan. Kulit pun jadi flawless, berseri-seri, and shining. 

3) Mencegah pertumbuhan abnormal sel seperti kanser and cyst: bertindak dengan cara melancarkan saraf.

4) Banyak benefit untuk wanita lepas bersalin yang menyusukan bayi: mengurangkan bengkak susu jika diambil secara berterusan, puting yang luka akibat menyusu jugak akan recover dengan cepat. Dapat jugak mengurangkan stretch mark hodoh di perut.

5) Mengurangkan parut luka di kulit 

6) Bagus untuk jantung sebab Vitamin E ni mengembangkan pembuluh darah dan menghalang pembentukan darah beku daripada berlaku.

7) Membantu masalah pigmentation kulit. Dapat mencerahkan kawasan areola yang bertambah hitam (bagi wanita lepas bersalin)

8) Membantu dalam mendapatkan rambut yang cantik, sihat dan lebat. 


Banyak kan khasiat kedua-dua suplemen ni kpd kulit. Bukan pada kulit je. Malah untuk benda lain jugak.Tapi kali ni kita fokus khasiatnya pada kulit je. 

Pernah seorang customer saya bagitau pada saya, dia maklumkan kpd doktor yang dia sekarang tengah consume vitamin E. Doktor tu terkejut sangat dan komen yang membawa maksud "tak pernah dibuat orang, makan vitamin E ni. Orang biasa buat sapuan luar je.." Begitulah lebih kurang. Adehh.. nampak sangat doktor tu tak de langsung pengetahuan tentang pemakanan tambahan. Tahulah suplemen ni bukan bidang dia. Tapi janganlah macam tu sekali... Vitamin E ni bukan saje bagus untuk kulit. Tapi bagus juga untuk kuatkan kapilari darah (elak kena strok), bagus untuk kesihatan lelaki, sebagai antioksidan untuk elakkan kanser. ish.. banyak la.. So jgnlah takut untuk consume vitamine E ya. Especially vitamin E complex Shaklee yang semulajadi dan dilengkapi selenium untuk penyerapan yang baik oleh badan. Sekarang ditambah pula dengan ekstrak biji anggur yang mana khasiatnya seperti yang dinyatakan di atas tu.

Sebenarnya, pemakanan kita lah yg byk memberi kesan pada kondisi kulit kita. Memang penjagaan luaran itu perlu untuk jaga penampilan, tapi penjagaan dalaman itu jauh lebih penting. Beauty start from within. Bila badan sihat, ia pasti terpancar pada wajah yang berseri-seri ;)

Hubungi saya untuk dapatkan vitamin Shaklee anda:

Aini Hayati Luey
ID Shaklee: 852412
sms/whatsapp: 012-2897359

COD sekitar Putrajaya; Pengeposan ke seluruh Malaysia!

 
** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

1 comment:

Kakzakie said...

Hanya yg dah consumed aje tahu kebaikannya. Bila belum cuba memang tak tahu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...