Followers

Wednesday, June 5, 2013

Carotomax - rahsia kulit cantik berseri, mata sihat menawan

Assalamualaikum!

Tak pernah lagi saya menulis tentang vitamin 'low profile' atau 'kecil-kecil cili padi' ni.. iaitu Carotomax. Kecik je botol carotomax ni. Sebab sebotol cuma ada 30 biji shj.

Terdetik nak try vits ni bkn apa.. sejak dok rumah berpantang ni, jarang sangat pakai spec. So bila tengok tv tu terasa kering je mata sebab nak fokus pada subtitle hehe... walaupun suplemen mungkin x dpt baiki rabun jauh, tapi Carotomax boleh membantu kurangkan gejala mata kering, dan silau mcm saya ni. Power spec saya x tinggi pun sebenarnya. Tapi silau sgt lah tinggi. Selain tu, teruja bila baca khasiat  lain Carotomax yang bagus utk kulit yg cantek kerana kandungan antioksidannya yg tinggi. ;) Ia terbukti bagus utk atasi jeragat tau..Ada juga yg dapati wajah naturally blushing dgn pengambilan Carotomax yg konsisten. Best kan??

Carotomax sebenarnya adalah vitamin A, tetapi dalam bentuk beta carotene. Vitamin A biasa jika diambil secara berlebihan boleh menjadi toksik dlm badan. Namun kelebihan CarotoMax Shaklee, vit A direlease mengikut keperluan tubuh, oleh itu ia tidak membahayakan.

Apa lagi kelebihan CarotoMax Shaklee?

CarotoMax dengan formula yang diperbaharui ini mengandungi 6 jenis karotena yang diekstrak daripada rangkaian sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan antioksidan seperti rumpai laut, tomato bukan GMO, biji anggur (grape seeds) brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit dll.

6 jenis karotena tersebut ialah:

Alpha Carotene & Beta Carotene - Untuk penglihatan malam, mata sihat, memperbaiki kulit dan mempercepat pemulihan luka, mempertingkat sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

Lycopene - Bersifat antioksidan, menghalang penuaan organ, untuk serviks yang sihat, kesihatan jantung dan sistem imun, serta mengurangkan risiko mendapat penyakit kelenjar prostat.

Astaxanthin - Untuk melindungi kerosakan akibat proses pengoksidaan kolesterol LDL.

Lutein - Untuk menyekat katarak, glaukoma dan penyakit makular berkaitan umur.

Zeaxanthin - Untuk melindungi mata, mengurangkan risiko kanser payudara, ovari, endometrial dan serviks.

Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5 ~ 9 hidangan sayuran dan buah-buahan untuk mengekalkan kepekatan beta-karotena di dalam darah, seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser.

Sumber: celiknutrisi.blogspot.com

Menarik kan... So siapa nak kulit cntik berseri menjelang Raya ni, jom dapatkan Carotomax ni drp saya segera ;)

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Boleh hubungi saya melalui:

sms/whatsApp: 012-289 7359
emel: ainihayati[at]gmail.com
fb: Aini Hayati Luey
ID Shaklee: 852412

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...