Followers

Wednesday, January 23, 2013

Bfeeding - An Inspiring Story: Never Ever Give up!

Assalamualaikum,

Pagi ni saya terbaca pengalaman seorang ibu menyusu di Kump. Ibu2 Menyusukan (KIM). Dan saya rasa sungguh terharu dan insaf. Jikalau saya yang diuji sebegitu rupa, saya mungkin tidak setabah Puan Amalia. Saya bersyukur dikurniakan susu badan di awal kelahiran bayi-bayi saya. Walaupun macam tak nampak ada susu right after delivery, tapi bila tengok si kecik nyut nyut tu.. saya yakin jugalah ada 1-2 titis kolostrum.. Dan masuk hari ke-3 biasanya barulah susu saya betul2 come-in. Itu pun kena nekad & tanamkan dalam kepala susu aku ada.. susu aku ada.. selain urut-urut kat belikat, kerapkan bagi nenen... 

Semoga kisah ibu ini menjadi tauladan dan pembakar semangat kepada ibu lain di luar sana, bahawasanya susu ibu MEMANG ADA! Tapi kita kena USAHA untuk adakan kalau nampak macam tak ada! Bukan senang nak senang... OK! Happy reading! =)

p.s: Untuk makluman, Puan Amalia memang tidak mengambil sebarang suplemen sepanjang penyusuan. Dan sebagai disclaimer, ini bukan untuk tujuan promosi produk penyusuan ya. Semata-mata sebagai pembakar semangat. Tips drp beliau, kerapkan mengepam (baby takmo direct feed) dan BANYAAKKK minum air masak ;)






1 comment:

eby.safiah salehuddin said...

Saya punya pengalaman yg lebih kurang begini tetapi syukur suami sentiasa di sisi memberi semangat. Now baby sihat dan bambam hasil bf.

Sungguh tiada istilah "tak ada susu".

Yang penting usaha sesungguh hati-doa-tawakal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...