Followers

Monday, November 26, 2012

Kolagen Terbaik daripada Shaklee: Shaklee Collagen Powder

Assalamualaikum,

Mengapa orang perempuan sangat sukakan kolagen? Macam-macam produk kolagen kini terdapat di pasaran. Kolagen asli, minuman kolagen dan macam-macam lagi. Namun, tahukah kita apa sebenarnya kolagen ni?

Kolagen ialah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan KULIT, RAMBUT, KUKU, LIGAMEN, OTOT, TULANG, SENDI, TENDON, MATA, GUSI & SALURAN DARAH. 

Ha, kolagen bukan sekadar untuk kecantikan luaran ya. Fungsinya lebih daripada itu! 

KESAN KEKURANGAN KOLAGEN DALAM BADAN
Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun.Kesan pengurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.


Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis (sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.

Mungkin ramai yang dah tahu.. Dan mungkin juga ada yang belum tahu tentang produk terkini daripada Shaklee iaitu Shaklee Collagen Powder. Ia adalah antara kolagen terbaik di pasaran!! 


Kelebihan Shaklee Collagen Powder berbanding kolagen biasa:
  • Ia terdiri daripada molekul yang sangat ringan iaitu kira-kira 1,000 Dalton bagi membolehkannya diserap dengan mudah oleh tubuh selain membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan lebih berkesan.

  • Mengandungi 4,000mg proprietary RSS (Red Snapper Scale) Collagen, iaitu kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.

Tahukah anda ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m (5km)? Makin dalam lautan tu makin tinggi tekanannya kan dan sebab tulah ikan biasa sukar untuk hidup dalam kedalaman tersebut. Berbeza dengan ikan merah, ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 pound ( 9kg), bertelur dan hidup bebas dalam kedalaman tersebut. Sebab inilah ikan merah sumber kolagen terbaik dan tahan lasak:
    • Sangat lasak dan elastik
    • Kepaduan sel yang sangat tinggi
    • Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
    • Jisim molekul yang sangat rendah
  • Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Collagen Powder terbukti berkesan untuk:
  • Meningkatkan kelembapan kulit sehingga 90%
  • Mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%
  • Peningkatan dalam penampilan keseluruhan sehingga 71%
  • Meningkatkan kelembutan dan kelicinan sehingga 69%
  • Meningkatkan pemakaian kekal mekap sehingga 60%
  • Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti sehingga 55%
  • Meningkatkan ketebalan rambut sehingga 54%
  • Meningkatkan keserian, tona & warna kulit sehingga 50%
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan sehingga 18%


-sila klik gambar utk imej yg lebih jelas-


Antara faedah yang dapat dirasai dengan pengambilan Shaklee Collagen Powder ialah:
  • Anti-penuaan
  • Menghidratkan kulit
  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Melicin dan melembutkan kulit
  • Menggalakkan kuku yang kuat serta rambut yang sihat dan bersinar
  • Mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit
  • -sila klik gambar utk imej yg lebih jelas-
  • Menegang dan menganjalkan payudara


Ok.. tak mau cakap banyak. Jom kita tengok hasil yang diperolehi daripada pengguna Shaklee Collagen Powder sendiri. 



Saya sendiri sempat 'merasa' Shaklee Collagen Powder ni sebanyak 4-5 sachet sebelum saya terpaksa hentikan pengambilannya. Tapi dalam tempoh singkat tersebut, alhamdulillah.. Saya turut merasai kesan yang positif di mana kulit saya terasa lebih lembap daripada biasa. Namun nak buat macam mana.. Shaklee Collagen Powder ini tidak boleh diambil oleh ibu menyusu dan ibu mengandung ya. :)

Ingin cuba kolagen terbaik ini? Hubungi saya untuk info lanjut!!



** Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Boleh hubungi saya melalui:

♥ pm: Aini Hayati Luey
♥ ID Shaklee: 852412
♥ sms/whatsApp: 012-289 7359
♥ emel: ainihayati[at]gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...