Followers

Tuesday, August 28, 2012

Testimoni ESP - bayi cepat kenyang, badan lebih bertenaga

Assalamualaikum,

Dan selamat kembali bekerja buat yang dah habis bercuti.. macam saya. Hehe.. Hujan lebat kat luar sana pun, terpaksa kuredah jua.. bersama along untuk ke sekolah. Yang sambung bercuti sampai Merdeka.. teruslah sambung tidoq.. syoknya...

Dah lama tak berkongsi tentang Shaklee kat sini kan. So hari ni saya nak share beberapa testimoni daripada ibu menyusu tentang ESP.. Sepanjang berpuasa Ramadhan lepas.. saya jarang miss minum ESP waktu sahur. Dah terbiasa kot minum ESP pagi2 sebelum breakfast. Rasa penuh sikit perut. 

"Makanan atau minuman yang mempunyai GI yang rendah dicernakan lebih perlahan dan melepaskan glukosa secara perlahan ke dalam saluran darah. Energizing Soy Protein adalah minuman berkhasiat yang mempunyai GI yang rendah. Disebabkan itu, ia mampu memberi tenaga berpanjangan. ESP mampu memberikan rasa kenyang yang lebih lama. "


Protein sebenarnya mampu mengalas perut kita dengan lebih lama berbanding karbohidrat (nasi, etc..)

Campuran favourite saya = ESP + susu sejuk dan shake2!

Almaklum saja lah.. Ibu menyusu ni kalau tak puasa pun memang cepat je rasa laparnya.. Sebab proses penyusuan itu sendiri macam exercise gamaknya, membakar kalori dengan cepat dan banyak :) So amat sesuailah ibu-ibu menyusu minum ESP ni. Selain utk alas perut, ia juga sangat membantu dalam penghasilan susu dengan lebih efisien. Tapi, jangan lupa disusuli dengan konsep asas penyusuan. Sebab itu, takdelah pulak berlaku anak dara minum ESP keluar susu badan hehehe ...

Ada sesetengah ibu mendapati bila minum ESP, anaknya kurang menyusu... ini mungkin disebabkan susunya yang semakin pekat, jadi bayi cepat kenyang. Keadaan ini sangat membantu ibu yang ingin buat stok susu.. Tapi ibu kenalah rajin mengepam pulak selesai menyusu ya.. Supaya penghasilan susu berterusan dengan demand yg berterusan...

Jom baca testimoni mereka yang telah mengamalkan ESP ni.. Kesannya mungkin berbeza bagi setiap orang, namun mereka yang telah mencubanya sahaja yang tahu betapa bestnya ESP ni!






Jom! Tunggu apa lagi.. Dapatkan ESP beserta konsultasi daripada saya selaku pengedar sah Shaklee anda!


** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Boleh hubungi saya melalui:

sms/whatsApp: 012-289 7359
emel: ainihayati[at]gmail.com
fb: Aini Hayati Luey
ID Shaklee: 852412

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...