Followers

Tuesday, April 10, 2012

Happy 2nd Birthday Dear..

Assalamualaikum..

Esok genaplah 2 tahun usia anak bujang ke-3 ibu... 
Genaplah juga 2 tahun Fikry menyusu badan... 
Walaupun penyusuan penuh susu ibu selama 1 tahun 4 bulan sahaja..
Tapi Alhamdulillah, sehingga saat ini Fikry masih minta 'tutu' kat ibu..

Menerpa pada ibu waktu ibu pulang dari kerja.
'Nak tutu.. nak tutu!'
Pantang nampak ibu nak masuk bilik air nak mandi...
'Nak tutu! Nak tutu'
Nampak ibu sarungkan telekung nak solat...
'Nak tutu.. nak tutu..'
Saje je kan.. tak boleh tengok ibu senang. haha...


Kalau ada bantal berdekatan, 
Fikry akan baring dulu...
dan tepuk-tepuk bantal sebelah Fikry..
Suruh ibu baring sebelah dia!
Nak nenen la, apa lagi.
haha.. bijak bijak..

Bila kita dua dah baring sambil Fikry nenen..
Datang pulak sorang lagi.. Abang Ngah.
Sorang ni pun tak boleh tengok ibu senang jugak..
Pantang nampak ibu baring dengan Fikry,
terus lari cari botol susu dia..
Sebab tak nak lepaskan peluang baring sebelah ibu..
Sambil gentel-gentel rambut ibu,
sambil minum susu... 

Along jugak yang independent.
Main sendiri-sendiri, mandi sendiri, banyak perkara dah boleh buat sendiri...
Dah besar anak-anak ibu :)

**Hasil nukilan ad-hoc ibu ..kikikk...

8 comments:

Lady Rina said...

happy born day...:)

Iryani Noor said...

happy birthday dear Fikry =p..

Momma Mia said...

Happy bufday Fikri - semoga menjadi anak yg soleh dunia akhirat. Ceria2 & sihat selalu yer

buat ibu, CONGRAT sbb dah bf 2 tahun.

Wan's Family @ Southampton,UK said...

sweetnya nukilan ibu, pandaiiii ibu, adhoc2 pun ttp best!!!:),
happy birthday fikry, ummi doakan yg baik2 utk fikry, jadi anak soleh, berjaya dunia akhirat, mengembirakan ayah n ibu..muahhhhss!:)
ps: berminat sgt nak bc entry2 lain, sume menarik ni, pandai ibu fikry buat blog ni, beri kebaikan pada semua, sempt tgk tajuk2, suka sgt, tp kene KIV dulu ni.

ibuhebat said...

aww.. malu la i. biasa2 jer. tak rhyme langsung. hihi..
takpe ani.. pas setel semuanya jemput baca sampai khatam ;)

ibuhebat said...

tq momma.. same to you! :)

ibuhebat said...

tq dear :)

ibuhebat said...

tq so much :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...