Followers

Friday, January 6, 2012

Kesan Lemak Tanggal dengan Basic-H!

Assalamualaikum, moga hari Jumaat yang indah ini membawa seribu rahmat dan rezeki buat kita semua :)

Malam tadi masak sup tulang untuk dinner. Senang. Sebelum balik dah minta husband rebuskan tulang, balik saya cuma tumis bawang + rempah dan masukkan dalam sup, dengan kentang. Siap. Makan dengan ulam kacang botol cicah budu. yum yum... :)

Seperti yang kita tahu, sup tulang ni bila sejuk... Abis beku lemak-lemak dia kan.. Waktu makan panas-panas tu ok la.. Tapi, lepas makan, nak basuh pinggan mangkuk.. Mak ai.. melekat-lekat lemak kat pinggan dan mangkuk!! Kebiasaannya saya akan curahkan sikit air panas sebelum membasuh pinggan. Tapi semalam saya cuba basuh dengan sabun Shaklee Basic-H. Walllah!! Ajaib betul rasa! Hilang semua lelemak tu.. Tak perlu nak jirus air panas segala.. Haha.. Padan lah Basic-H ni diberi gelaran Cecair Serbaguna. Tak perlu risau, sebab Basic-H ni adalah dibuat dari bahan organik. TIADA bahan kimia berbahaya.

Inilah dia sabun Basic-H poojaan hatiku

Oh ya.. Setelah sekian lama takde bibik ni, akhirnya weekend lepas saya berjaya mengemop lantai dapur. Huhu.. (Jangan tanya berapa lama ya :p) Dapur pun memang dah melekit-lekit sebab kesan minyak semua. Saya bancuh dalam setengah baldi air dengan lebih kurang 1 sudu besar Basic-H. Berbuih-buih mak ai, macam bubuh 1 penutup sabun mop biasa tu. Hasilnya, memang bersih licin lantai dapur saya! Dan paling menggembirakan, TIADA KESAN MELEKIT selepas itu! Ya Allah, seronok bukan main hati saya. Sebab banyak dah saya cuba sabun mop yang kononnya tiada kesan melekit. Tapi tipu je. huhu. Sekarang tak yah cari sabun mop lain dah! Basic-H ada. Jimat pun jimat, guna sikit je dah cukup.

Antara kelebihan Basic H:
  • Non-toxic. Tiada toksik.
  • Tanpa gas beracun.
  • Tanpa bahan kimia yang berbahaya.
  • Tanpa bahan pewangi.
  • Lembut pada tangan.
  • pH yang seimbang.
  • Tidak mengandungi klorin.
  • Ramuan yang semulajadi.
  • Biogedradable.
  • Tiada fosfat.
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan.
  • Pek yang boleh dikitar semula.

Lagi keistimewaan:

JIMAT – ia adalah double concentrated, dan boleh dicairkan dengan 48 gelen air! Banyak tu!
SELAMAT – tiada toksik segala tu lah. Safe for you safe for babies 
MUDAH – tak perlu dibilas dan tidak meninggalkan kesan palitan.

So, ibu-ibu.. Di samping menjaga kebersihan rumah kita, kita juga perlu fikirkan Mother Earth yang semakin tua. Dengan Basic-H anda selangkah ke arah bumi yang lebih selamat untuk anak-anak anda serta generasi akan datang. Go go GREEN!! Hehe..


Ingin dapatkan Basic-H dan produk Shaklee pada harga istimewa? Emel atau sms saya. Nak gunakan ID saya untuk dapatkan harga ahli di mana-mana cawangan Shaklee pun boleh... ;)


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Boleh hubungi saya melalui:
sms: 012-289 7359
emel: ainihayati[at]gmail.com
fb: Aini Hayati Luey

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...