Followers

Friday, November 25, 2011

Saiz Pinggang Turun dari 34" kepada 29" !! - Apakah Rahsianya?


Assalamualaikum! =)

Selamat Pagi Jumaat. 

Kali ini saya nak kongsikan satu testimoni dari kawan Shaklee saya, Nor Hasmah. Hasmah telah berjaya melangsingkan badannya.. Bukan dengan produk Shaklee semata-mata, tetapi diiringi dengan gaya hidup yang sihat! Apa yang Hasmah telah amalkan hingga berjaya kecilkan saiz pinggang dari 34" kepada 29"?!!  Tengoklah gambar Hasmah sekarang ni.. macam anak dara you... !! Kita ikuti kisah benar di bawah :



Ini lah saya sebelum dan selepas (sekaranglah tu)..

Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6bln..selera makan membuak2..dan badan juga bagai dipam2..lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak boleh nak diet beria2..jadi saya bedal je apa makanan yang terlintas difikiran ni nak makan..yang sangat sedihnya bila seluar Jeans saya yang saiz 34 tu dah tak muat lagi..huhu...

Jadi saya mula berazam nak muatkan semula seluar Jeans yang saiz 34 tu..sebab saya sayangkan seluar tu..dan tambah lagi saya sayangkan badan saya yang slim masa anak dara dulu..ceh..slim ke..haha..

Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 ni lah..
  1. Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit..ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah..memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..
  2. Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..
  3. Saya kurangkan fastfood(No KFC, No Pizza)
  4. Saya bersenam dalam rumah je..senaman ape yang saya buat ye..saya skippingdan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah.. ;) memang berpeluh..mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu..
  5. Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah..baru mula 2 bln..saya ambil program "Shape Your Body"..buat ape dengan program ni..sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic..memang terbaekkk..
  6. Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup..mula2 memang tak seleralah nak makan tapi "alah bisa tegar biasa"..
  7. Saya banyakkan minum AIR MASAK..sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..
  8. Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api..haha..maklumlah saya orang N9..
  9. Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE..sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..
  10. Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya..dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29..macam tak caye je..tapi kene percaya... ;)
Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga..tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je..berat saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg..BMI terlebih berat badan..saya cuma nak dapatkan berat ideal je..dan sekarang berat saya lebih kurang 60kg..BMI berat normal..tinggi tak lah tinggi mane pun 159cm..rasanya dah cukup kot berat takat ni..xmo kurus lagilah sebab banyak baju lama dah tak boleh pakai kene kecikkan..huhu..

SABAR adalah kunci utama untuk DIET ni..sebab badan tak ambil masa sehari untuk gemok dan juga badan tak ambil masa sehari untuk kurus...

Memang bukan senang nak turun.. bila kita sukar untuk dapatkan sesuatu tu, kita lebih menghargai apa yang kita dapat tu.. Bila kita dah rasa susah-payah, jerit-perih menguruskan badan, kita takkan senang-senang naikkan berat balik .. betul tak? Biar lambat, asalkan selamat.. Yang pasti, 2 daripada 10 perkara di atas (pengambilan produk Shaklee) dapat membantu mempercepatkan proses tersebut.

Jika berminat, hubungi saya untuk ketahui apakah 3 produk Shaklee yang dapat membantu anda turunkan berat badan dengan selamat dan berkesan!!


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Boleh hubungi saya melalui:
sms: 012-289 7359
emel: ainihayati[at]gmail.com
fb: Aini Hayati Luey

2 comments:

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil said...

salam,

nk kurus mesti kena 'sakit' dulu kan ... ;) ekceli xsusah or sakit mana klu dah biasa jadikan rutin .. ;)

nama akk same nama mak sedara kami ... igtkan dia tadi ;)

ibuhebat said...

salam ummi.. ye ke :) x ramai nama aini hayati. ;)
actually, key word dia.. SABAR.. insyaAllah berjaya ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...