Followers

Friday, June 3, 2011

Saya dah jumpa resepi ESP saya...

Assalamualaikum!

Ramai tahu yang susu ibu sangat tinggi protein. Jadi, nak menghasilkannya mestilah kena ada protein. Oleh yang demikian, ibu-ibu perlu pastikan pemakanan hariannya mengandungi tinggi protein supaya susu dapat dihasilkan dengan jayanya. Dan kalau perasan, kebanyakan penggalak susu adalah tinggi kandungan protein. Tempe, soya, adalah antaranya. Shaklee Energizing Soy Protein (ESP) antara suplemen yang sangat-sangat disyorkan kepada ibu yang menyusu, bukan setakat untuk banyakkan susu badan... tetapi kerana kebaikan soya itu sendiri... Saya tak nak cerita panjang bab kebaikan ESP, tapi boleh baca di sini pasal tu :)

Bagi sesetengah yang dah cuba ESP, sangat sukakan rasa ESP ni. Tapi bagi sesetengah yang lain pulak, kureng dengan rasa asli ESP ni (saya antaranya. hehe) .. So ada pelbagai cara dan qaedah yang dicuba untuk 'melazatkan' ESP ni. haha.. Antara yang fofuler ialah, bancuh ESP dengan air ribena atau air oren Twister. Ha.. yang campur twister tu memang saya dah try test. Sodap! hehe.. Selain tu, bila bekalan Twister dah abis...saya biasanya campur dgn milo O jer... Tapi kebetulan haritu tersilap beli susu anak (ops! bukan anak yg kecik tu.. ni abang-abang yang dah umur 3 thn dan 5 thn. masih minum susu botol! aduhai..) Terbeli susu Dutch Lady perisa coklat.. hmm.. susu ni manis boleh tahan. Takkan nak bagi anak minum hari-hari? Bahaya! So susu tu terbiar macam tu jer. Dah la beli 2 pek! Apelah ibu ni. hehe.. So saya terfikir nak cuba bancuh dengan ESP. Wallahhh.. lagi sedap daripada campur dgn Milo tau! Semenjak tu, tiap-tiap pagi saya minum ESP (2-3 sudu kecik) + Susu Dutch Lady Coklat (2-3 sudu besar), dan malam pun saya minum lagi... Kalau tak minum, rasa something missing jek.. hehe.. 


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Boleh hubungi saya melalui:

sms: 012-289 7359
emel: ainihayati[at]gmail.com
fb: Aini Hayati Luey

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...